Ds. Snaterse verbonden aan Grote Kerk

Ds. Koos Snaterse en zijn vrouw AnnemarieHet was zondag 11 maart een feestelijke dag voor de wijkgemeente rondom de Grote Kerk in Hoogeveen. Na een langdurige vacature tijd werd ds. Koos Snaterse verbonden aan de wijkgemeente.

De feestelijke dienst werd geleid door zijn collega en vriend ds. Ad Vastenhout uit Den Haag. Hij bevestigde de nieuwe predikant en verbond hem aan de wijkgemeente die deel uitmaakt van de Protestantse gemeente Hoogeveen. Centraal stond in de verkondiging, de schat in een aarden kruik. Het Evangelie is een grote schat, maar wij mensen zijn kwetsbaar en breekbaar. Toch is ons veel toevertrouwd.

Daarna deed ds. Snaterse intrede. Hij verlangt ernaar deze schat van kruis en opstanding van Jezus Christus met velen te delen, zowel in de gemeente als daarbuiten.

Koos en Annemarie Snaterse werden ook welkom geheten door Piet Dijkstra, namens de Algemene kerkenraad en door Wim Warrink, namens de wijkgemeente. Wim Warrink typeerde hen als een echtpaar met lev, dit is het Hebreeuws woord voor hart. Hart voor de zaak Christus en Zijn gemeente.

Na afloop werd met vele gasten en met de wijkgemeente koffie gedronken en een maaltijd genuttigd. In een informele en goede sfeer kon zo nader worden kennisgemaakt met het echtpaar Snaterse. Ook mochten ze vele goede wensen in ontvangst nemen.

De wijkgemeente kijkt uit naar een nieuwe periode nu zij weer een eigen predikant heeft, een verbinder die nieuwe impulsen kan geven aan de gemeente.

| in geen .