Erediensten

De diensten van de Grote Kerk beginnen op zondagochtend om 9.30 uur en ’s middags om 17.00 uur. In de maanden juni, juli en augustus begint de dienst ’s avonds om 19.00 uur.

Tijdens de zondagse ochtenddienst is er oppas aanwezig voor de allerkleinsten. Kinderen in de basisschoolleeftijd zijn welkom bij de kinderkerk of kindernevendienst.

De diensten in de Grote Kerk worden opgenomen en uitgezonden via KerkTV. U kunt opnamen van de dienst bestellen bij de koster.

De diensten zijn eenvoudig van aard en volgen de ‘klassiek gereformeerde liturgie’. Er is daarbij veel aandacht voor het lezen uit, en het luisteren naar het Woord van God. Ook wordt er veel gezongen, meestal uit het Liedboek voor de Kerken en het klassieke Psalmboek. De Orde van Dienst geeft hierbij aan in welke volgorde de dienst verloopt.

Er wordt in de diensten gebruik gemaakt van beamerprojectie, zodat iedereen kan meelezen en meezingen.

Ontmoeting na de dienst

Elke 1e zondag van de maand (behalve augustus) is iedereen na de ochtenddienst van harte welkom om elkaar te ontmoeten achterin de kerk onder het genot van een kopje koffie of thee met koek.

Daarnaast is er voor alleengaande gemeenteleden ook elke 3e zondag van de maand gelegenheid om elkaar na de ochtenddienst te ontmoeten onder het genot van een kopje koffie of thee met koek.